Ce inseamna Hashtag ?


Hashtag este un tip de eticheta de metadate utilizat pe retelele de socializare, cum ar fi Twitter si alte servicii de microblogging, permitand utilizatorilor sa aplice etichetarea dinamica, generata de utilizator , ceea ce face posibil pentru altii sa gaseasca cu usurinta mesaje cu o tema sau continut specific.


Utilizatorii creeaza si utilizeaza hashtag-uri plasand semnul numeric sau semnul lirei, #, in fata unui cuvant sau a unei fraze nespatiate intr-un mesaj. Hashtag-ul poate contine litere, cifre si simboluri. Cautarea acelui hashtag va genera fiecare mesaj care a fost etichetat cu acesta. In consecinta, o arhiva hashtag este colectata intr-un singur flux sub acelasi hashtag.


Hashtag-urile sunt utilizate in cea mai mare parte pe forumurile de discutii. Orice combinatie de caractere introdusa de un simbol hash este un hashtag si orice hashtag, daca este promovat de destui indivizi, poate deveni „trend” si va atrage mai multi utilizatori individuali la discutii.


Pe Twitter, cand un hashtag devine extrem de popular, acesta va aparea in zona „Subiecte de tendinta” a paginii de pornire a unui utilizator. Subiectele trending pot fi organizate in functie de zona geografica sau de toate subiectele existente. Hashtag-urile nu sunt nici inregistrate si nici controlate de niciun utilizator sau grup de utilizatori. Acestea nu pot fi „retrase” din utilizarea publica, ceea ce inseamna ca orice hashtag creat poate fi folosit.


Hashtag-urile destinate discutiei unui anumit eveniment tind sa foloseasca o formulare cat mai personala pentru a evita ca hashtaguil sa fie prins de conversatii generice pe subiecte similare, spre exemplu un festival al tortului foloseste #cakefestival, mai degraba decat simplu #cake. Totusi, acest lucru poate face ca anumite hashtaguri sa genereze greu trenduri, deoarece oamenii folosesc adesea ortografie sau cuvinte diferite pentru a se referi la acelasi subiect.


Pentru ca subiectele sa fie in tendinta, trebuie sa existe un consens, indiferent daca este tacut sau declarat, ca hashtag-ul se refera la acel subiect specific. Hashtag-urile functioneaza, de asemenea, ca balize pentru ca utilizatorii sa gaseasca si sa „urmareasca” alti utilizatori de interes similar.


Posturile de televiziune precum Channel 4 au folosit hashtag-ul in timpul transmiterii de programe precum First Dates si The Undateables. Cercetarile au aratat ca numerele de audienta cresc atunci cand indivizii pot fi interactivi prin tweeting in timp ce vizioneaza un program.


Hashtag-urile pot fi folosite pe reteaua de socializare Instagram, postand o poza si hashtagguind-o cu subiectul sau. Instagram a interzis anumite hashtag-uri, unele pentru ca sunt prea generice, cum ar fi #fotografie #iPhone #iphoneography si, prin urmare, nu indeplinesc un scop. De asemenea, au blocat hashtag-uri care pot fi legate de activitati ilegale, cum ar fi consumul de droguri.


Interzicerea anumitor hashtag-uri are un rol consecvent in modul in care anumite comunitati sunt construite si mentinute pe Instagram. In ciuda politicilor de continut Instagram, utilizatorii gasesc modalitati creative de se exprima si de a elimina cenzura.


Bloggerii Youtube celebri folosesc adesea hashtag-uri pentru a-si promova videoclipurile catre un public larg. Astfel, lasand mai multe hashtag-uri sub videoclip, incearca sa creasca interactiunile si sa obtina cat mai multe like-uri. De obicei, hashtag-urile sunt lasate sub videoclipul propriu intr-o linie speciala.