Alimente bogate in fibre


Fibrele sunt incredibil de importante. Ele nu sunt digerate in stomac ci ajung in colon, unde hranesc bacteriile benefice pentru organism. Anumite tipuri de fibre pot favoriza, de asemenea, pierderea in greutate, scaderea nivelului de zahar din sange si pot lupta impotriva constipatiei. Aportul zilnic recomandat este de 25 de grame pentru femei si de 38 de grame pentru barbati. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor mananca doar aproximativ jumatate aceasta cantitate, sau 15-17 grame de fibre pe zi.


Cele mai bogate in fibre alimente sunt:


Pere (3,1%)


Perele sunt un tip popular de fructe si sunt atat gustoase, cat si hranitoare. Para este una dintre cele mai bune surse de fibre de fructe.


Capsuni (2%)


Capsunile sunt delicioase si sunt o optiune mult mai sanatoasa decat orice alt fel de mancare. Interesant este ca sunt si cele mai bogate fructe nutritive pe care le poti manca - incarcate cu vitamina C, mangan si diferiti antioxidanti puternici.


Avocado (6,7%)


Avocado este diferit de majoritatea fructelor. In loc sa fie bogat in carbohidrati, este incarcat cu grasimi sanatoase. Avocado este bogat in vitamina C, potasiu, magneziu, vitamina E si diferite vitamine B. De asemenea, are numeroase beneficii pentru sanatate .


Mere (2,4%)


Merele sunt printre cele mai gustoase si mai satioase fructe pe care le poti manca. De asemenea, sunt relativ bogate in fibre.


Zmeura (6,5%)


Zmeura este foarte nutritiva, cu o aroma foarte puternica. Contine foarte multa vitamina C si mangan.


Banane (2,6%)


Bananele sunt o sursa buna de nutrienti, inclusiv vitamina C, vitamina B6 si potasiu. O banana verde sau necoapte contine, de asemenea, o cantitate semnificativa de amidon rezistent, un tip de carbohidrat indigestibil care functioneaza ca fibra.


Morcovi (2,8%)


Morcovul este o leguma radacinoasa foarte gustoasa, crocanta si foarte hranitoare. Este bogat in vitamina K, vitamina B6, magneziu si beta-caroten, un antioxidant care devine transformat in vitamina A in corpul tau.


Sfecla (2,8%)


Sfecla este o leguma radacinoasa bogata in diferiti nutrienti importanti, cum ar fi folatul, fierul, cuprul, manganul si potasiul. Sfecla este, de asemenea, incarcata cu nitrati anorganici, care sunt substante nutritive cu diverse beneficii legate de reglarea tensiunii arteriale si de performanta la effort fizic.


Broccoli (2,6%)


Broccoli este un tip de leguma crucifera si una dintre cele mai bogate surse de nutrienti de pe planeta.


Este incarcat cu vitamina C, vitamina K, folat, vitamine B, potasiu, fier si mangan si contine antioxidanti si substante nutritive puternice care pot combate cancerul. Broccoli este, de asemenea, relativ bogat in proteine, in comparatie cu majoritatea legumelor.


Anghinare (8,6%)


Anghinarea este foarte cunoscuta si nici foarte utilizata. Cu toate acestea, aceasta leguma are un continut ridicat de nutrienti si este una dintre cele mai bune surse de fibre din lume.


Varza de Bruxelles (2,6%)


Varza de Bruxelles este un tip de leguma crucifera sora cu broccoli. Este foarte bogate in vitamina K, potasiu, folat si antioxidanti puternici care pot combate cancerul.


Fasole boabe


Fasolea boabe este foarte des utilizata si este incarcata cu proteine vegetale si alti nutrienti. De asemenea, contine o foarte mare cantitate de fibre.